onsdag 11. januar 2012

Prosjekt forny liftgardinen


Dette har vært dagens prosjekt.
Jeg har en haug med svarte liftgardiner
fordi jeg trodde at det var det jeg ville ha i alle rom...
Nå har det selvfølgelig blitt slik at det er absolutt ikke det jeg ønsker. 
Skulle gjerne hatt andre farger og stoffer på liftgardinene.


I tillegg synes jeg at liftgardiner ofte skjuler en del av utsikten fra vinduet.
Og vi vil gjerne se ut.


Så tenkte jeg ut denne supre idéen.
(Jeg er ikke supergod til å sy, så sy om liftgardinene var ikke aktuelt)
Light-løsningen er å bruke limpapir ( Kjøpt på Stoff og stil)
Det strykes på. Enkelt.


Her er det første eksemplaret.
Marimekko sitt Musta Ruusu-mønster.
Designet av Erja Hirvi.


Det passet så flott i prinsessens rom
sammen med den gressgrønne tapeten og 
knallrosa møblemanget.
Skal ta noen bedre oversiktsbilder av rommet senere 
når jeg har ryddet og stasjet litt :)



1 kommentar:

  1. Jøss, så kult! Limpapir? :) Stryker på limpapir, og så stoffet du skal ha utenpå da eller? Har liftgardiner selv, som jeg godt kunne ha tenkt meg å fornye. :)

    Klem Lene

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails